Erasmus+ Eğitim Alma Hareketliliğinden yararlanmak isteyen İdari ve Akademik  personelimizin değerleme kıstasları aşağıdaki gibidir. Asil ve Yedek liste personelin aldığı toplam puana göre sıralanacaktır.

2014-2015 döneminde 16 personelimiz 4,5 gün (3 tam gün + 1,5 gün yol) ve 250  Avro’ya kadar  seyahat gideri ödenmek suretiyle eğitim  alma hareketliliğinden yararlanmıştır.

2015-2016 dönemi için Eğitim Alma Hareketliliğinde kullanılmak üzere Ulusal  Ajans tarafından toplam  6550 Avro hibe üniversitemize ayrılmıştır. Bu hibe miktarı  yaklaşık   olarak  10 personelimizin asil olarak eğitim  alma hareketliliğinden   faydalanması olanağı oluşturacaktır. Bu kontenjanın 5 adedi Rektörlük  birimlerine   ve  idari  personele  ayrılacaktır. Ayrıca talep   olması  durumunda   engelli   personel  lehine   pozitif  ayrımcılık   yapılacaktır. 

 Kastamonu Üniversitesi Rektörlüğü Erasmus Koordinatörlüğü hibe miktarı ile personel başvuru sayısına göre ödemeye konu gün sayısını 2 ile 5 gün arasında sınırlama hakkını mahfuz tutar. 2015-2016 akademik yılında eğitim  alma  hareketliliği  hibe   ödemesi  4 gün (3 tam  gün  eğitim alma+1  gün yol)  üzerinden   ülke   grupları için   belirlenen  hibe  miktarlarına   göre   ödeme    yapılacaktır. Aynı akademik yılda  seyahat  gideri  300 Avro’ya  kadar   karşılanacaktır.  Ayrıca Erasmus Koordinatörlüğü ek hibe  gelmemesi gibi nedenlerle listede yer alan asil adayları gönderme taahhüdünde bulunmaz. Bu durumda  asil  adaylar yedek duruma düşebilirler. Hibe alarak  haraketlilik   yapma   hakkı kazanamayan  personelin   genel şartlara  uygunluk   taşıması  durumunda anlaşma  kontenjanları   ölçüsünde   hibesiz  olarak haraketlilikten yararlanma    hakları   bulunmaktadır.  

 

ÖNEMLİ NOT: Hareketlilik başvuruları aşağıdaki linkte yer alan başvuru formu bilgisayar ortamında  doldurularak, başvuru   süresi içinde  ekli   belgelerle  birlikte Erasmus   Koordinatörlüğü’ne elden  teslim  edilerek   alınacaktır. Ders verme  hareketliliği için  başvuracak   akademik   personelimizin başvuru  süresinde   ıslak  imzalı  başvuru  formunu  ve  eklerini  başvuru   tarihinin   son  günü  saat:17:00’ye kadar Erasmus Koordinatörlüğü’ne teslim etmeleri gerekmektedir. Bu tarihten sonra başvuru alınmayacaktır. Seçimler, Erasmus Uygulama El Kitabında belirtilen önceliklere ve   engelli  personel     yönünden  pozitif  ayrımcılık gözetilerek yapılacaktır.

 

İLAN  TARİHİ:10  KASIM  2015

SON  BAŞVURU TARİHİ  VE  BAŞVURU   EVRAKLARININ  ERASMUS  KOORDİNATÖRLÜĞÜNE TESLİMİ: 24 KASIM  2015   SAAT:17:00

 

Başvuru:

  • Başvuru evrakları, Fazıl Boyner Sağlık Yüksekokulu’nda  bulunan  Erasmus  Koordinatörlüğü’ne elden  teslim edilecektir.
  • Akademik ve idari personel Eğitim alma hareketliliği kapsamında aşağıda belirtilen mevcut   anlaşmalara  göre başvuru  yapılabilir. Rektörlüğe bağlı   birimlerden   başvuru   yapmayı    düşünen  idari personeller yine   aşağıdaki mevcut   anlaşmalı  kurumlardan   tercih   yapabilirler.   
  • Araştırma görevlilerimiz  öğrenci   haklarından   dolayı    üniversitemizde ve    öğrenci  olarak    kayıtlı  oldukları   diğer   üniversitelerde, Erasmus +  programının  diğer  hibelerinden faydalanma imkanları konusunda Erasmus  koordinatörlüğümüzden  bilgi   alabilirler.       

TABLO 1.Erasmus+ Eğitim Alma   anlaşmaları kapsamında akademik  ve  idari personelimizin  tercih  yapabileceği kurumlar.

SIRA

ANLAŞMALI ÜNİVERSİTE

ÜLKE

Başvuru Yapacak    Fakülte  

Başvuru  Yapacak  Bölüm 

Kontenjan

1

Czech uni. of Life Sciences Prague

Çek Cumhuriyeti

Orman Fakültesi

Orman Müh.

1

2

University of West  Hungary

Macaristan

Orman Fakültesi

Orman Müh.

2

3

Technical University of Zvolen

Slovakya

Orman Fakültesi

Orman Müh.

0

4

Transilvania University of Brasov

Romanya

Orman Fakültesi

Orman End/Müh

1

5

Aristotle University of Thessalonikki

Yunanistan

Orman Fakültesi

Orman End. Müh. Orman Müh.

1

6

UTAD

Portekiz

Orman Fakültesi

Orman Müh.

0

7

Bialystok University of Technology

Polonya

Orman Fakültesi

Orman Müh.

2

8

Eberswalde University of Applied Sciences

Almanya

Orman Fakültesi

Orman Müh.

2

9

Universidad Politecnica De Madrid

İspanya

Orman Fakültesi

Orman End. Müh.
Orman Müh.

1

10

Univerza v Mariboru (SI MARIBOR01)

Slovenya

Orman Fakültesi

Orman Müh.

2

11

University of Eastern Finland

Finlandiya

Orman Fakültesi

Orman Müh.

0

12

UTAD

Portekiz

Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi

Peyzaj

1

13

Warsaw University of Life Sciences

Polonya

Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi

Peyzaj

0

14

West Pomenarian University of Technology

Polonya

Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi

Peyzaj

2

15

Univerza v Mariboru (SI MARIBOR01)

Slovenya

Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi

Genetik ve Biyomühendislik

2

16

Radom Academy of Economics

Polonya

Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi

Bilgisayar Mühendisliği

4

17

 JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY

Çek Cumhuriyeti

Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi

Çevre Mühendisliği

2

18

Univerza v Mariboru (SI MARIBOR01)

Slovenya

Fen Edebiyat

Biyoloji

2

19

Universidad De Cordoba

İspanya

Fen Edebiyat

Biyoloji

 

20

Ovidius University of Constanta

Romanya

Fen Edebiyat

Matematik

2

21

State Unıversıty of Tetova

Makedonya

Fen Edebiyat

Felsefe

2

22

UTAD

Portekiz

Eğitim Fakültesi

Okul Öncesi - Matematik - İlk öğretim

2

23

Radom Academy of Economics

Polonya

Eğitim Fakültesi

Tüm Bölümler

4

24

Malopolska School of Economics in Tarnow

Polonya

Eğitim Fakültesi

Tüm Bölümler

4

25

Transilvania University of Brasov

Romanya

Eğitim Fakültesi

Tüm Bölümler

2

26

Verona University

İtalya

Eğitim Fakültesi

Sosyal Bilimler

 

27

Rosenheim University

Almanya

Eğitim Fakültesi

Matematik

1

28

University Goce Delcev-Stip

Makedonya

Eğitim Fakültesi

Tüm Bölümler

2

29

St.Kliment OhridskiUniversity

Makedonya

Eğitim Fakültesi

Tüm Bölümler

2

30

Malopolska School of Economics in Tarnow

Polonya

İİBF

İşletme

4

31

University of Beira Interior

Portekiz

İİBF

İşletme/Uluslararası İlişkiler/İktisat

3

32

Radom Academy of Economics

Polonya

İİBF

İşletme ve İktisat

4

33

Tischner European University

Polonya

İİBF

İşletme

1

34

University of Beira Interior

Portekiz

İletişim Fakültesi

Radyo Televizyon ve Sinema

1

35

University of Beira Interior

Portekiz

İletişim Fakültesi

Gazetecilik

1

36

Radom Academy of Economics

Polonya

İletişim Fakültesi

Gazetecilik

4

37

Warsaw University of Life Sciences

Polonya

Su Ürünleri Fakültesi

Tarım Orman ve Balıkçılık

2

38

Hellenic Research for Marine Research

Yunanistan

Su Ürünleri Fakültesi

Tarım Orman ve Balıkçılık

2

39

Univerza v Mariboru (SI MARIBOR01)

Slovenya

Su Ürünleri Fakültesi

Tarım Orman ve Balıkçılık

2

40

UTAD

Portekiz

BESYO

Beden Eğitimi ve Spor Öğrtemenliği

2

41

Coimbra University

Portekiz

BESYO

Beden Eğitimi ve Spor Öğrtemenliği

2

42

University of Beira Interior

Portekiz

BESYO

Beden Eğitimi ve Spor Öğrtemenliği

1

43

School of Physical Education and Sport

Macaristan

BESYO

Beden Eğitimi ve Spor Öğrtemenliği

3

44

Polytechnic  Institute Leiria

Portekiz

Fazıl Boyner  Sağlık YO

Hemşirelik

2

45

Medical University of Varna

Bulgaristan

Fazıl Boyner  Sağlık YO

Hemşirelik

2

46

Malopolska School of Economics in Tarnow

Polonya

Turizm Fakültesi

Turizm ve işletme

4

47

Polytechnic  Institute Leiria

Portekiz

Turizm Fakültesi

Turizm ve işletme

2

48

Sannio University

İtalya

Turizm Fakültesi

Turizm ve işletme

2

49

Tischner European University

Polonya

Kastamonu  MYO

İşletme-İnsan kaynakalrı

1

50

Transilvania University of Brasov

Romanya

Araç MYO

Ormancilik

1

51

UTAD

Portekiz

Araç MYO

Ormancilik

1

52

Hellenic Research for Marine Research

Yunanistan

İnebolu MYO

Deniz ve Liman İşletmeciliği

1

53

Higher  Education   School  for  Ceramics in  I'Alcora  (ESCAL)

Ispanya  

Güzel Sanatlar  ve   Tasarım Fakültesi 

Seramik  

2

54

Varna University of Economics

Bulgaristan

Yabancı Diller YO

Yabancı Diller

2

  • Bu  ilanla seçilen personelin   hareketliliklerini 30 Eylül  2016  tarihine   kadar   tamamlanması gerekmektedir.
  • Seçim sonuçları açıklandıktan sonra seçilen asil adaylar seçim  sonuçlarının  ilanından   1  ay sonra  hareketlilik    hakkı  kazandıkları  üniversitelerle  bağlantıya  geçerek   kesin  hareketlilik  tarihlerini  belirlemek ve  karşı kurum  tarafından   onaylı “Staff Mobility for Training  Mobility Agreement” belgesini Erasmus  Koordinatörlüğüne sunmakla  yükümlüdürler.  Bu  süre  içinde  bildirimde  bulunmayan  asil   personel  feragat    etmiş  sayılarak  yedek   adaylar   davet  edilecektir.  Davet edilen    yedek   adaylar   Erasmus  Koordinatörlüğü’nden   kendilerine    davet   maili   gönderim  tarihinden  1  ay   sonrasına  kadar  hareketlilik    hakkı  kazandıkları  üniversitelerle  bağlantıya  geçerek   kesin  hareketlilik  tarihlerini  belirlemek ve  karşı kurum  tarafından   onaylı “Staff Mobility for Training  Mobility   Agreement” belgesini Erasmus   Koordinatörlüğüne sunmakla  yükümlüdürler. Bu bildirimde bulunmayan   yedek   adaylar  yine   hakkından  feragat  etmiş  sayılacak  ve   yeni  yedek   adaylar   hareketliliğe davet  edilecektir

Başvuru  evrakları:

  1. Başvuru  formu
  2. Yabancı  dil    belgesi ( ÜDS/YDS/KPDS  ve  denkliğindeki   sınavlardan en  az  50)
  3. İngilizce   Özgeçmiş (fotoğraflı)

Önemli Not: yukarıdaki belgeler, Başvuru sırasında Erasmus Koordinatörlüğüne bilgisayar ortamında doldurulmuş ve eksiksiz olarak teslim edilmelidir. Belgeleri eksik olan personelimizin başvuruları geçersiz sayılacaktır. Başvuru yapacak personelimizin bu hususlara dikkat etmesi önemle rica olunur.

HAK KAZANAN ADAYLARIN GİTMEDEN ÖNCE (aşağıdaki belgeleri bir dosya halinde Erasmus Koordinatörlüğü’ne iletmeleri gerekmektedir)

Work Plan- İş Planı: (2 nüsha)

Öğretim elemanının karşı üniversitede kaldığı süre içerisinde gerçekleştireceği ve karşı üniversite ile mutabık kaldığı plandır. Öğretim elemanı bu planı doldurduktan sonra imzalar, bağlı bulunduğu bölümün Erasmus temsilcisine ve misafir olacağı üniversitenin Erasmus temsilcisine imzalatır.

 Davet Mektubu :

Öğretim elemanının hangi tarihler arasında davet edildiğini gösteren, karşı üniversite tarafından hazırlanarak gönderilen davet mektubudur veya e-posta. Öğretim elemanı, davet mektubunu karşı üniversiteden öğretim programını imzalattıktan sonra talep eder, mektubun takibi kendisine aittir. Davet mektubunun bir kopyasını Erasmus Ofisine teslim eder.

Eğitim Alma Hareketliliği Sözleşmesi(2 nüsha):

Öğretim elemanının  veya idari personelin, belgeler ve işlemler tamamlandıktan sonra Ziraat Bankası Kastamonu şubesinden vadesiz EURO hesabı açtırmaları, hesap bilgilerini de Eğitim Alma Hareketliliği Sözleşmesi ‘nde bildirmeleri gerekmektedir.(Başka bankalarda açılan hesaplarda havale ücreti kesilmektedir)

İsim Bildiren Resmi Görevlendirme Yazısı ve Yönetim Kurulu Kararı :

 Görevlendirme Yazısı : Öğretim elemanının Eğitim Alma Hareketliliğinden yararlanacağına ve hangi tarihler arasında izinli sayılacağına dair bağlı bulunduğu dekanlık / müdürlüğün Rektörlüğe yazdığı ve Rektörlük tarafından onaylandığı resmi görevlendirme yazısıdır.

Yönetim Kurulu Kararı : Öğretim elemanının Eğitim Alma Hareketliliğinden yararlanacağına ve hangi tarihler arasında izinli sayılacağına dair bağlı bulunduğu fakülte veya müdürlüğünden Yönetim Kurulu Kararı.

2015-2016 Akademik Yılında, yolluk ve yevmiyesi Erasmus Eğitim Alma Hareketliliği bütçesinden karşılacaktır. (4 gün Erasmus Hibesi + 300 Avro'ya kadar yolluk)

Uçak/Tren/Otobüs Rezervasyon Belgesi veya Bilet Fotokopisi : Biletin ücretini içeren uçak/tren/otobüs rezervasyon belgesi veya bilet asılları Erasmus Ofisi’ne teslim edilmelidir. Seyahat ödemeleri Erasmus Koordinatörlüğü tarafından yapılacaktır.

DÖNÜŞTE ERASMUS KOORDİNATÖLÜĞÜNE TESLİM EDİLMESİ GEREKEN BELGELER

Certificate of Attendance - Katılım Sertifikası : (1 Nüsha )

Öğretim elemanı, karşı üniversiteden ayrılmadan önce orada faaliyette bulunduğu tarihleri ve yaptığı eğitsel faaliyeti gösterir bir Katılım Sertifikası (ıslak imzalı ve mühürlü orijinal belge olmalıdır) almalıdır.

Kullanılan Uçak/Tren/Otobüs Biletlerinin :

Faturaların aslı veya e-bilet çıktılarının ilgili seyahat firması tarafından kaşelenmiş ve imzalanmış örneklerinin asılları Erasmus Ofisi’ne teslim edilmelidir.

Asıl Uçak Biniş Kartlarının (Boarding Card)

Yurtiçi / Yurtdişi Geçici Görev Yolluğu Bildirimi Formu : 2 nüsha

Pasaport Giriş ve Çıkış Sayfası Fotokopisi : 1 Nüsha

Eğitim Alma Hareketliliği Faaliyet Raporu - Nihai Rapor : 1 nüsha

Online Nihai Raporu : Eğitim Alma Hareketliliği sonunda AB Komisyonu tarafında tüm katılımcılara bir e-posta gönderilir. Bu e-postada verilmiş linke tıklayarak, Online Nihai Raporu doldurmak ve göndermek gerekmektedir. 

Seçim kriterleri ve puanlandırma

1 Taban Puan +20
2 Daha önce hibeli olarak yararlanmamış personele +25
3 Daha önce hareketlilikten hiç yararlanmayan Bölümden/Birimden başvuran personele +15
4 Erasmus gelen/giden hareketliliğinin fazla olduğu bölümde görevli personele +10
5 Daha önce hareketliliğin olmadığı bir ülkenin tercih edilmesi +5
6 Daha önce hareketliliğin gerçekleşmediği bir kurumun tercih edilmesi +5
7 Bir önceki akademik yıl listesinde sıra kendisinde olduğu halde mücbir sebep olmaksızın gitmeyen personelden -15
8 Bir önceki yılda hibeli yararlanan personelden -9
9 İki yıl önceki yılda hibeli yararlanan personelden -6
10 Üç yıl önceki yılda hibeli yararlanan personelden -3
11 Eşitlik durumunda ibraz edilen Yabancı Dil puanı yüksek olan tercih edilecektir.  

 

EĞİTİM ALMA  HAREKETLİLİĞİ İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER

Eğitim alma hareketliliğinin kapsamı:

ECHE (Yüksek Öğretim Erasmus Beyannamesi) sahibi yükseköğretim kurumlarında çalışan akademik/İdari personel ile işletmelerde çalışan personelin ECHE sahibi yükseköğretim kurumlarında eğitim almasına imkân sağlayan faaliyet alanıdır.

Eğitim alma hareketliliğinin hedefleri şunlardır:

 

  • Faydalanan kişilerin bilgi ve tecrübe aktarımı ile öğrenmelerine ve pratik beceriler edinmelerine imkân vermek,
  • Faydalanan kişilerin farklı bir kurumun deneyim/iyi uygulamalarını öğrenmelerine vemevcut işleri için gerekli becerileri geliştirmelerine imkân vermek.
  • Eğitim alma faaliyeti kapsamında kısa süreli görevlendirme, işbaşı eğitimi alma, çalışma ziyareti gerçekleştirme gibi faaliyetler gerçekleştirilebilmektedir. Faaliyet kapsamında dil eğitimi alınması, seminer ve konferanslara katılım sağlanması da mümkün olabilmekle birlikte, bu çeşit faaliyetlerin, yükseköğretim kurumunun hibelendirdiği eğitim alma faaliyetleri arasında çoğunluğu oluşturmaması gerekmektedir.

 

Eğitim alma hareketliliğinin alt faaliyetleri

Eğitim alma hareketliliği 2 şekilde gerçekleştirilebilir:

  1. Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda çalışan akademik/idari personelinyurtdışındaki bir işletmeye eğitim almak üzere gitmesi
  2. Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda çalışan akademik/idari personelin yurtdışında ortak olunan ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumuna eğitim almak üzere gitmesi  

Gerekli Şartlar:

Ders Alma hareketliliği kapsamında alınan başvuruların değerlendirilmesi sırasında aşağıdaki asgari şartların sağlandığının kontrol edilmesi gerekir:

Ders verme hareketliliği gerçekleştirilebilecek ülkeler:

Avrupa Birliği Üye Devletleri

Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Almanya, Estonya, İrlanda, Yunanistan, İspanya, Fransa, Hırvatistan, İtalya, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Macaristan, Malta, Hollanda, Avusturya, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovenya, Slovakya, Finlandiya, İsveç, İngiltere

AB-dışı Program Ülkeleri

Makedonya, İzlanda, Lihtenştayn, Norveç

  • Yurtdışında bir işletmede ya da yükseköğretim kurumunda eğitim alma hareketliliğinden faydalanmak isteyen personelin tabiiyetinin aşağıdakilerden biri olması gereklidir;  Avrupa Birliği veya Avrupa Ekonomik Alanı üyesi ülkelerin vatandaşı o Programlara katılan Avrupa Birliği üyeliğine aday ülke vatandaşı o Katılımcı ülkelerde daimi ikamet sahibi olan veya bu ülkeler tarafından mülteci olarak tanınmış veya vatansız birey.
  • Yurtdışında bir işletmede ya da yükseköğretim kurumunda eğitim alma hareketliliği gerçekleştirmek isteyen personelin ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda tam/yarı zamanlı olarak istihdam edilmiş ve o kurumda fiilen görev yapmakta olan akademik/idari personel olması gerekir. Yükseköğretim kurumunda istihdam edilmiş olan akademik/idari personel için kadro şartı aranmaz, sözleşmeli akademik/idari personel de Erasmus eğitim alma hareketliliği faaliyetinden faydalanabilir
  • Eğitim almak üzere gidilecek işletme bir eğitim merkezi, araştırma merkezi ya da işletme tanımına uyan diğer bir kuruluş olabilir. Bu çerçevede, uygun bir işletmeden kastedilen büyüklükleri, yasal statüleri ve faaliyet gösterdikleri ekonomik sektör ne olursa olsun, özel veya kamuya ait her tür kurum/kuruluş ile sosyal ekonomi dâhil her tür ekonomik faaliyette bulunan girişimdir.
  • Yurtdışında bir işletmede ya da yükseköğretim kurumunda eğitim almayı planlayan bir personelin, Erasmus Uygulama El Kitabının ekinde verilen asgari şartların dikkate alınması suretiyle hazırlanan ve hem personeli olunan hem de misafir olunacak yükseköğretim kurumu tarafından onaylanmış (imzalı-mühürlü) Staff Mobility for Training Agreement sunmuş olması gerekir.

Hibeler:

  • Eğitim alma hareketliliğinden faydalanan yükseköğretim kurumu personelinin hak ettiği hibenin hesaplanması personelin kendi yükseköğretim kurumu tarafından, Merkez (Ulusal Ajans) tarafından belirlenen hibe hesaplama kuralları çerçevesinde yapılır.
  • Eğitim alma hareketliliğinden faydalanan personele verilen hibe katkı niteliğinde olup; Yurtdışında geçirilen döneme ilişkin masrafların tamamını karşılamaya yönelik değildir.
  • Erasmus hibesinin %80'i gitmeden önce, kalan %20'si ise döndükten ve işlemler tamamlandıktan sonra ders alma hareketliliğinden faydalanacak personel ile imzalanmış olan sözleşmede faydalanıcının belirttiği Euro hesabına yatırılır.
  • 2015-2016 Akademik yılı hareketliliği hibesi 1 Haziran 2015 – 31.05.2017 arasında gerçekleşen faaliyetler içindir. Bu  ilan   döneminde seçilen   personelin hareketliliklerini  30 Eylül  2016   tarihine  kadar   gerçekleştirmesi  planlanmaktadır. Bu tarihteki   bütçe    imkanlarına  ve   üniversitemizin  kazanacağı   yeni   personele  imkan  oluşturmak  amacıyla   ek  ilana   çıkılması  planlanmaktadır.  

Listede yer alan personel eğitim  alma  hareketliliğinden hibesiz olarak faydalanabilir.

Ders verme  hareketliliğinden faydalanan yükseköğretim kurumu personelinin hak ettiği hibenin hesaplanması personelin kendi yükseköğretim kurumu tarafından, Merkez (Ulusal Ajans) tarafından belirlenen hibe hesaplama kuralları çerçevesinde yapılır.

Ders verme hareketliliğinden faydalanan personele Merkez tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde günlük harcırah ile seyahat masrafları  için  300 Avro’ya  kadar  ödeme  yapılır. Bu ödeme, yurt dışında geçirilen döneme ilişkin seyahat ve harcırah giderlerine bir katkı niteliğindedir. Seyahat gideri ödemesi, katılımcıların yerleşik oldukları yerden faaliyet yerine gitmek ve dönmek için yaptıkları seyahat maliyetine katkı niteliğindedir. Eğitim alma hareketliliğinden faydalanan personele verilen hibe katkı niteliğinde olup; Yurtdışında geçirilen döneme ilişkin masrafların tamamını karşılamaya yönelik değildir.

Harcırah hesaplama yöntemi:

2015-2016  Akademik yılı  Eğitim  alma hareketliliği faaliyetinden faydalanacak personele verilecek olan günlük harcırah miktarları ülkelerin yaşam standartları göz önüne alınarak, Ulusal Ajans tarafından aşağıdaki  şekilde belirlenmiştir:

 

Ülke Grupları

Ülke

Günlük Hibe Miktarı

(Avro)

Grup A

Danimarka, İrlanda, Hollanda, İsveç,

İngiltere

144

Grup B

Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Kıbrıs

Rum Kesimi, Çek Cumhuriyeti,

Finlandiya, Fransa, Yunanistan,

Macaristan, İzlanda, İtalya, Lihtenştayn,

Lüksemburg, Norveç, Polonya,

Romanya, Türkiye*

126

Grup C

Makedonya, Almanya, Letonya, Malta,

Portekiz Slovak Cumhuriyeti, İspanya

108

Grup D

Hırvatistan, Estonya, Litvanya, Slovenya

90

 

*Türkiye'ye yurtdışından gelecek personel için ödenecek hibe miktarını belirtmektedir.